Бојкот! – Дали Ќе Попуштат Цените или Трпението?

Бојкот! – Дали Ќе Попуштат Цените или Трпението?

Бојкот! „Никој не купува.“ Оваа фраза сè почесто се слуша во маркетите, на пазарите. Тишина на потрошувачите. Но, дали празните кошници навистина можат да ја променат ценовната политика? Бојкот! – Дали Ќе Попуштат Цените или Трпението?

Успешните примери од Хрватска – Во Хрватска, неодамнешниот масовен бојкот доведе до конкретен резултат – трговскиот ланец „Конзум“ најави трајно намалување на цените за 259 производи, некои дури и за 30% .Дали ова може да се повтори и кај нас?

Бојкот! – Дали Ќе Попуштата Цените или Трпението?

Економска логика – Понуда, Побарувачка и Нерви

Цените не паѓаат поради волјата на трговците – тие се менуваат кога паѓа побарувачката. Ако потрошувачите престанат да купуваат, трговците ќе мора да реагираат. Но, прашањето е: Кој прв ќе попушти? Трговците или граѓаните, кои сепак имаат основни потреби?

Може ли бојкотот да фунционира?

Колективна акција ила силен ефект – колку повеќе луѓе учествуваат, толку поголем е притисокот. Историјата покажува дека вакви бојкоти успеале да го променат трендот на цените. Примерот со бојкотот на производи од Јужна Африка во 1980 – те години, како одговор на апартхеидот, довел до значителен економски и политички ефект, намалување на извозот и поголема меѓународна изолација, што ја принудило земјата да започне преговори за демократски промени. – извор

Алтернативи: Домаќинствата кои штедат, купуваат поефтино или бараат домашни производи – создаваат вистинска промена. Се зголемува побарувачката за локалните производи што може понекогаш да биде поддршка за домашните економии.  

Тишината зборува – но кој ја слуша?

Останува да видиме дали оваа стратегија ќе има ефект или ќе се покаже како уште еден краткотраен револт што нема ништо да промени. Прекумерен и несоодветен потрошувачки притисок може да ја разнишува  економијата, но празната кошница е порака сама по себе, а останува да видиме кој ќе ја разбере.

извор